Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@09:59:48 GMT

یک روش ساده برای شمع سازی در خانه

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۷۴۶۲

یک روش ساده برای شمع سازی در خانه

کافیه تنها مقداری پارافین جامد یا مات داشته باشیم و فیتیله شمع. در این مدل از شمع به جای قالب از انواع شیشه‌هایی که در بازار هست می‌شود استفاده کرد. از شیشه سس و مربا و شکلات صبحانه گرفته تا حتی بطری‌های کوچک آب میوه.

سرویس سبک زندگی فردا: در ادامه به نقل از سایت کاویاببه شما روشی ساده برای شمع سازی آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لوازم مورد نیاز برای شمع سازیلوازمی که برای شمع سازی استفاده میشه خیلی گسترده است. انواع قالب‌ها، انواع رنگ ها، انواع عطر ها و لوازم دیگه‌ای که می‌شود در شمع سازی به کار برد. برای ما که تازه می‌خواهیم شمع سازی رو شروع کنیم این همه تدارک لازم نیست. کافیه تنها مقداری پارافین جامد یا مات داشته باشیم و فیتیله شمع. در این مدل از شمع به جای قالب از انواع شیشه‌هایی که در بازار هست می‌شود استفاده کرد. از شیشه سس و مربا و شکلات صبحانه گرفته تا حتی بطری‌های کوچک آب میوه.
آموزش مرحله به مرحله شمع سازیبرای آب کردن پارافین از یک ظرف که دوستش ندارید یا خیلی مورد استفاده‌تان نیست استفاده کنید. چرا که دیگه نمی‌شود در آن غذا ریخت. برای گرم کردن پارافین هم باید از حرارت غیر مستقیم استفاده شود. حرارت زیاد و مستقیم پارافین رو میسوزونه و یا حداقل ممکنه که پارافین رو خراب کنه. پس یک ظرف رو پر از آب میکنیم و روی حرارت میذاریم تا به جوش بیاد. بعد ظرفی رو که توش پارافین ریختیم رو میذاریم روی آب در حال جوش تا کم کم ذوب بشه. برای راحت تر ذوب شدن پارافین، بهتره که از قبل پارافین رو با چاقو یا کاتر خرد کنیم. در آموزش های شمع سازی تاکید شده که داخل پارافین در حال ذوب دماسنج بذاریم و مراقب باشیم که دماش بالاتر از ۹۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد نره. چرا که پارافین رو خراب میکنه و اون شمعی که میخوایم بدست نمیاد. البته اگر مراقب باشید و پارافین در حال ذوب رو با قاشقی هم بزنیم و مراقب باشیم این اتفاق نمیفته. توصیه هم اینه که به محض اینکه پارافین کاملا ذوب شد اون رو از روی حرارت برداریم.
شیشه مورد نظر رو که از قبل شستیم و پاک کردیم و خشک شده برمیداریم. فیتیله رو به اندازه دو برابر قد شیشه میبریم. فیتیله باید یه طوری کف قالب فیکس بشه و بعد از ریختن پارافین تکون نخوره. برای اینکار میتونید از چسب حرارتی استفاده کنید و پارافین رو در ظرف بچسبونید. حتی میشه از یه تیکه چسب کاغذی کوچیک هم استفاده کرد و یا فیتیله رو به یک تکه فلز کوچک بست و ته ظرف انداخت. خلاصه هر کاری که میکنید فیتیله نباید تکون بخوره و جابجا بشه. بالای فیتیله هم باید در قسمت وسط فیکس بشه. اینجا از چوب بستنی استفاده شده که وسطش سوراخ شده و فیتیله رو از سوراخ رد کردن. میشه دو تا چوب یا اصلا دو تا قاشق رو با کش به هم ببندیم و فیتیله رو با اون محکم کنیم. پارافین رو که از روی حرارت برداشتیم یکی دو دقیقه ای صبر میکنیم تا دماش کمی پایین بیاد. بعد به آرومی اون رو در شیشه ای که آماده کردیم میریزیم و منتظر خنک شدنش میمونیم. سعی نکنید شمع رو به زور یخچال و فریزر خنک کنید. چون ممکنه بهش شک وارد بشه و ترک بخوره. بعد از خشک شدن اضافه فیتیله رو با قیچی میبریم. شمعمون به همین راحتی آماده‌اس. حتما امتحانش کنید. نمیدوند چه لذتی داره وقتی چیزی رو که دوست دارید میتونید با دست خودتون درست کنید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی

این هفته مصادف بود با سالگرد ارتحال عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی.  این دانشمند پرتلاش و اندیشمند جزو شخصیت هایی است که چهره تابناکش در میان گرد و غبار سیاست ناشناخته مانده است. برای آشنایی بیشتر با اندیشه و رفتار این عالم بزرگ به سه نکته کلیدی اشاره می کنم 

۱ _ ایشان از معدود صاحب نظران حوزه تربیت و پرورش در حوزه علمیه قم بود که مسایل تئوریک علم اخلاق را با صورت بندی کاربردی و متناسب با شرایط زمان تبیین می کرد. ایشان در دهه شصت و هفتاد بدون سر و صدا و تبلیغات، جلسات خصوصی متعددی با طراحان شیوه‌های تربیتی آموزش و پرورش داشتند که مبانی علم اخلاق را با تاکید بر تربیت فکری و رشد عقلی تشریح می کردند. اهل تحقیق و تجربه می دانند که این روش دیربازده ولی پایدار است. در مقابل ایشان گروه دیگری در حوزه بودند که با اعتقاد به روشهای «زود بازده و تاثیرگذار آنی» مبانی تخیل و رؤیا و کرامت را جایگزین تعقل و تفکر نمودند. این گروه از اواسط دهه هشتاد بتدریج مراکز پرورشی و تبلیغی کشور را به تصرف خود درآوردند. شیوه خواب گرایی و رؤیا پردازی و کرامت سازی به سرعت در اکثر منابر، محافل مذهبی، سخنرانی ها، تریبون‌ها و حتی کلاسهای درس فرا گیر شد. و با خالی شدن سنگر نماز جمعه از خطیبانی چون آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله استادی و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که از مدافعان و مرزبانان نظریه اول بودند میدان به دست کسانی افتاد که نه اعتقادی به آن روش داشتند و نه از توانایی لازم علمی برای ورود در آن مباحث برخوردار بودند. کم کم نظریه دوم گسترش یافت بویژه از طریق هیئت های مذهبی خاص که با پوشش مستقیم و سراسری صدا و سیما همراه بود. طراحان این روش  با کمک کارشناسان مذهبی! با چنین رویکرد، چهره خاصی از اسلام و تشیع را به نمایش گذاشتند که بن مایه اش توهمات و تخیلات با روکشی از آیات و روایات بود.  

البته این روش زود بازده است یعنی یک فرد با یک جلسه ممکن است تغییر کرده به معنویات راغب شود. اما چون زیرساخت عقلانی ندارد با همان سرعت که پدید آمده با همان سرعت ناپدید و زایل می گردد. جامعه امروز ما روشن‌ترین مصداق و شاهد بر ناکارآمدی روشی است که این طرز فکر در دو دهه گذشته با کنار گذاشتن صاحب نظران عقل گرا و در اختیار قرار دادن تمامی شبکه‌های صدا و سیما در خدمت ترویج روبنایی مذهب و تربیت دینی بر اساس «احساس بدون اندیشه» به دست آورده است. در حالی که قرآن کریم بیش از سیصد بار با کلماتی از قبیل یعقلون، یتدبرون، اولوالالباب، یتفکرون و... مردم را به تعقل و باورهای عمیق دعوت کرده است. و در آیه شریفه«قُلْ هَٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَىٰ بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی» بگو : ﺍﻳﻦ ﻃﺮﻳﻘﻪ ﻭ ﺭﺍﻩ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﭘﻴﺮﻭ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﺼﻴﺮﺕ ﻭ ﺑﻴﻨﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻰ  ﻛﻨﻴﻢ( یوسف/ ١٠٨)  راه و روش پیامبر اکرم(ص) را در هدایت و راهنمایی مردم بر اساس بصیرت و آگاهی می داند و لا غیر. 

2 - آیت‌الله امینی در فن نویسندگی نیز مهارت خاصی داشت به طوری که می توان ادعا کرد سبک نویسندگی ایشان همانند استاد شهید مطهری و برخی دیگر از بزرگان سبک «سهل ممتنع» بود. به این معنی که مطالب پیچیده علمی و عقلی را در قالب ساده ترین الفاظ بیان می کرد، بدون آنکه از بار معنی و عمق محتوا کاسته شود. صاحبان این سبک از نویسندگی در میان حوزویان و دانشگاهیان انگشت شمارند. زیرا عده ای از محققان ارجمند با همه مقام والای علمی توان انتقال اندیشه خود را جز در قالب عبارات سنگین و بهره گیری از اصطلاحات فنی و لغات خاص ندارند. و موقعی که به آنها پیشنهاد ساده گویی و ساده نویسی داده می شود پاسخ می دهند مخاطبان باید سطح علمی و ادبی خود را بالا ببرند نه اینکه گوینده پایین بیاید. و در نقطه مقابل برخی دیگر به قصد ساده نویسی، مفاهیم بلند علمی را با قالبهای نارسا و الفاظ کوچه بازاری ضایع می کنند و با این اقدام مباحث ارزشمند علمی را به ابتذال می کشانند. اما معدود نویسندگانی توانایی دارند که همچون مطهری و امام خمینی مطالب عمیق اجتماعی، قرآنی، و حتی فلسفی را بگونه ای بیان کنند که یک فرد کم سواد و یک استاد دانشگاه هر دو به مقدار فهم خود بهره لازم را ببرند. مرحوم آیت الله امینی از این هنر برخوردار و از زمره  چنین نویسندگانی بود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کتاب «آیین همسرداری» ایشان از بهترین هدایا برای زوج های جوان  به شمار می رفت. و به خاطر همین ویژگی بسیاری از تالیفات ایشان در زمینه اسلام شناسی و شیعه شناسی و اخلاق و تربیت دینی به زبان های خارجی ترجمه شد. کتابهای ایشان در کشورهای آفریقایی طرفداران زیادی داشت.

بنده در بعثه امام خمینی در ایام حج، شاهد مراجعه مکرر از کشورهای مختلف به ایشان بودم که برای ترجمه و یا نشر کتابهای شان با ایشان مذاکره و مشورت می کردند. 

افسوس قدر این دانشمندان بزرگ چنانکه باید شناخته نمی‌شود و آنها را با دلایل پوچ و احساسی خانه نشین می کنند. یک اتهام کوچک (که مثلاً ایشان زاویه پیدا کرده) کافی است که جامعه از برکات علمی و معنوی آنها محروم بماند. 

3 - آیت‌الله امینی نه تنها در نوشتار و گفتار که در عمل مَثل اعلای ساده زیستی و فروتنی بود.  من در اوایل دهه هفتاد که مدتی در قم بودم و از لحاظ امور اجرایی به بیکاری اشتغال داشتم و البته توفیق درس و مطالعه یافته بودم، همان زمان ایشان عضو مجلس خبرگان و دارای مقامات عالیه بودند برای خرید ما یحتاج روزانه خود شخصا اقدام می کرد. بارها و بارها ایشان را در نانوایی سنگکی خیابان صفائیه می دیدم که یا قبل از من و با بعد از من در صف ایستاده بود وصبورانه منتظر بود تا نوبت به ایشان برسد و نانی دریافت کند.  

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر 

کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست 

گفتم که یافت می نشود گشته ایم ما 

گفت آن که یافت می نشود آنم آرزوست

 

دیگر خبرها

  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن